Nästa bokträff hos Birgitta den 9 Dec, kl 15!

Nästa bokträff hos Birgitta den 9 Dec, kl 15!
Boken vi ska läsa är Frihet av Jonatan Franzen!
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917337391

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nästa bokträff hos Birgitta den 9 Dec, kl 15!

  1. Birgitta skriver:

    Jag kommer! Och TACK vem du nu är!

  2. Katarina Melvinger skriver:

    Jag kan typiskt nog inte vara med den här gången heller (dock ett angenämt förhinder, är i Amsterdam).
    Vi ses nästa gång, Stor kram på er alla!
    /Katarina

  3. Birgitta skriver:

    kommer nån mer än jag?

  4. Anna E skriver:

    Jag kommer, vi ses på söndag!

  5. bokfanBodil Roth skriver:

    Hej Birgitta, hade sett fram emot en träff i din skumma lägenhet men har åkt på en brakfökylning så både för min och er andras skull håller jag mig hemma i morgon. Kram

  6. Petra skriver:

    Hej Birgitta Ursäkta att jag hör av mig så sent men jag kom på att jag inte meddelat att jag inte kan komma idag. Jag ska med Tove på tävling i gymnastik hela dagen. Kram till dig och alla andra. /Petra

  7. bokfan skriver:

    Hej! Jag hade tänkt komma men nu vet jag inte om jag villl ge mig ut idag. Det verkar som det ska bli riktigt kass väder. Jag får helt enkelt avvakta och se. Jag har iallafall läst boken! Kram Maria M

  8. bokfan skriver:

    Hej, hoppas att du sett mitt svar via facebook att jag kommer. Ann och Carolin kommer inte. Verkar vara stort manfall… kör du iallafall? Kram Maria

  9. Birgitta skriver:

    Tack för en mysig eftermiddag Maria och Anna som trotsade vädret och kom hit!
    Här kommer recept på Jamie Olivers MULLED WINE:
    6-8 pers
    2 flaskor Chiantivin
    2 clementiner (skal och saft)
    1 Citron (skal)
    250 g castersugar (som jag gissade var något liknande brunsocker-farin?)
    6 hela hejlikor
    1 kanelstång
    3 lagerblad
    ca 12 riv från en muskotnöt
    1 hel vaniljstång som man skär upp längs med
    2 stjärnanis
    Släng allt utom stjärnanis i en kastrull och täck med vin (alltså bara precis 1 cm på botten av kastrullen).
    Sen skall detta kokas upp utan lock och efter 5 minuter skall det bli en ”syrup” (detta lyckades jag inte med för mitt tjocknade liksom inte men det sket jag i och det verkar gå bra ändå..).
    Sätt ner värmen och häll i resten av vinet och vakta noga så att det inte börjar koka! KLART !!

Lämna en kommentar